Gry terenowe

I GRA TERENOWA – AWANTURA W KRAINIE RUMIANKU

Fabularna gra terenowa Awantura w Krainie Rumianku” to gra kupiecka o strukturze centralnej. Odbywająca się wśród zabudowań, łąk i pól wsi Hołowno; wspaniała zabawa zarówno dla dzieci jak i dorosłych.

Prowadzi ją Mistrz Gry, który udziela wszelkich wyjaśnień i monitoruje jej przebieg. On też opowiada graczom o kłopotach nękających mieszkańców rumiankowej wioski:

  • z płotów giną garnki,
  • coś plącze koniom grzywy,
  • niszczy płótno roszące się na łąkach,
  • tłucze jajka w kurnikach,
  • zakwasza krowom mleko

- co powoduje kłótnie wśród sąsiadów podejrzewających się wzajemnie o wyrządzone szkody.

Uczestnicy gry podzieleni na grupy wędrują do Karczmarki gdzie dowiadują się, że przyczyną tych problemów może być Leśne Licho, które znalazło tajny sposób umożliwiający przebywanie mu wśród ludzi i szkodzenie im. Ich zadaniem jest wykupienie od niepiśmiennej Karczmarki dokumentu, dzięki któremu dowiedzą się jak się owego Licha pozbyć. Każda grupa otrzymuje: sakiewkę z kilkoma rumiankowymi pieniążkami, mapę dzięki której trafia do kolejnych postaci i kartę gry na której zbiera punkty. Po dotarciu do wyznaczonych na mapie miejsc uczestnicy wykonują specjalne zadania i zdobywają przedmioty, które po zaciekłych targach wymieniają u Karczmarki na rumiankowe dukaty. Zabawa i przygoda jest uzupełniona elementami edukacyjnymi. Wędrując od postaci do postaci można zdobyć wiedzę o ziołach, garncarstwie, dawnych zajęciach domowych , tajemnicach warzenia soli etc.

Należy także zdać egzamin u surowego Pustelnika ukrytego w malowniczym wąwozie, do którego prowadzi wąska miedza wśród pól rumianku i niebezpieczne przejście po wiszącym moście. Na trasie pojawia się znienacka Leśny Dziad, który zwodzi graczy, co wprowadza dodatkowy element przygody. Gra uczy także negocjacji podczas targów z Karczmarką, sportowej rywalizacji, współdziałania i autoprezentacji.

Jaka jest treść dokumentu? Co znajduje się w skrzyni strzeżonej przez przekupne Psotne Skrzaty? Gdzie jest ukryty kamień niezgody i jakie jest jego znaczenie…. . tego dowiedzą się śmiałkowie, którzy odważą się pomóc mieszkańcom Krainy Rumianku.

Gra trwa 2 godziny. Wygrywa zespół, który w tym czasie utarguje najwięcej dukatów i wejdzie w posiadanie tajnego dokumentu pilnie strzeżonego przez Karczmarkę.

———————————————————————————————————-

II (NOWA) GRA TERENOWA – WYPRAWA PO BURSZTYN

WYPRAWA PO BURSZTYN – Fabularna gra terenowa dla grup zorganizowanych pow. 15 osób.

Czas trwania: 2godz. 30 min.

Wiek uczestników: od 10 lat wzwyż

Jest IV wiek naszej ery. Z  Akwilei w  Cesarstwie rzymskim, wyruszają karawany kupieckie ze skrzyniami pełnymi cennych towarów. Zanim jednak dotrą nad Bałtyk by wymienić je na bursztyn, przemierzą drogę pełną przygód i niebezpieczeństw. Czy obronią się przed wodzem Hunów – Oktarem? Czy amulety ze świątyni Hermesa pomogą im rozwiązać zagadki czarodziejki Fiony? Czy odnajdą skarb żebraczki Anastazji? Która karawana okupi się towarem, a która dotrze nad Bałtyk z pełnymi skrzyniami? Wygrają kupcy, którzy dzięki dzielności, zręczności i przemyślności w negocjacjach, uratują najwięcej swych towarów i w zamian – utargują najwięcej bursztynu. Zaś wszyscy uczestnicy gry -  dowiedzą się czy bursztyn to kamień, kruszec czy żywica i dlaczego był tak ceniony przez mieszkańców wybrzeży Morza Śródziemnego. Poznają starożytne nazwy  krain i miast przez które przebiegał SZLAK BURSZTYNOWY i spróbują go odtworzyć na współczesnej mapie Europy. Porównają także środki lokomocji i czas potrzebny  na jego przebycie w IV w. naszej ery  i dziś. Ocenią towary przywiezione przez Rzymian i te, które oferują mieszkańcy wybrzeża  Bałtyku, oraz doświadczą trudności i niespodzianek związanych z handlem wymiennym.   Ta niezwykła podróż w czasie to wspaniała zabawa zarówno  dla dzieci jak i dla dorosłych. 

———————————————————————————————————-

III GRA TERENOWA – SZLAK ŁAWECZEK SĄSIEDZKICH

Dwanaście ławeczek – każda symbolizuje inny miesiąc. Zachęcają do spaceru; na każdej można przysiąść, odpocząć, popodziwiać piękne widoki, porozmawiać z mieszkańcami, zrobić sobie fotografię na wyjątkowym tle. Przy każdej ławeczce – skrytka, a w niej kolejne kartki QUESTU z zagadkami, rymowankami i rebusami – trzeba je rozwiązać. Litery oznaczone cyframi należy wpisać w odpowiednie kratki na polach: Wiosna; Lato; Jesień; Zima. Za piękne przeczytanie rozwiązania – wierszyka o czterech porach roku – atrakcyjna nagroda.

 

Gra zarówno dla dzieci jak i dorosłych.