Gra oparta jest na bajce Czerwony Kapturek i odbywa się w ogrodach Manufaktury Zielarskiej - Hołowno 18.
Uczestnicy podzieleni na 4 grupy muszą przygotować lekarstwa dla babci. Wykonają sole ziołowe, kadzidła, mieszanki ziołowe, posieją roślinki. Wszystkie wykonane przez siebie rzeczy zabiorą ze sobą. Dowiedzą się, do czego służą wykonane przez nich lekarstwa oraz czym jest hortiterapia. Muszą być sprytne i uważne, gdyż obserwuje ich krążący po ogrodzie zły wilk.
Dla kogo: grupy do 30os, min 20os. Gdy jest więcej uczestników, dzielimy na 2 grupy i robimy grę wymiennie z warsztatami np. mydełka, ceramika, pierniki, słodkie kukiełki. Gra przeznaczona dla dzieci od 7 roku życia.
Czas trwania: 1,5h
Cena: 39zł/os, w niedzielę 55zł/os
Fabularna gra terenowa Prowadzi ją Mistrz gry, który udziela wszelkich wyjaśnień i monitoruje jej przebieg. On też opowiada graczom o kłopotach nękających mieszkańców rumiankowej wioski:
- co powoduje kłótnie wśród sąsiadów podejrzewających się wzajemnie o wyrządzone szkody. Uczestnicy gry podzieleni na grupy wędrują do Karczmarki gdzie dowiadują się, że przyczyną tych problemów może być Leśne Licho, które znalazło tajny sposób umożliwiający przebywanie mu wśród ludzi i szkodzenie im. Ich zadaniem jest wykupienie od niepiśmiennej Karczmarki dokumentu, dzięki któremu dowiedzą się jak się owego Licha pozbyć. Każda grupa otrzymuje: sakiewkę z kilkoma rumiankowymi pieniążkami, mapę dzięki której trafia do kolejnych postaci i kartę gry na której zbiera punkty. Po dotarciu do wyznaczonych na mapie miejsc uczestnicy wykonują specjalne zadania i zdobywają przedmioty, które po zaciekłych targach wymieniają u Karczmarki na rumiankowe dukaty. Zabawa i przygoda jest uzupełniona elementami edukacyjnymi. Wędrując od postaci do postaci można zdobyć wiedzę o ziołach, garncarstwie, dawnych zajęciach domowych , tajemnicach warzenia soli etc. Należy także zdać egzamin u surowego Pustelnika ukrytego w malowniczym wąwozie, do którego prowadzi wąska miedza wśród pól. Gra uczy także negocjacji podczas targów z Karczmarką, sportowej rywalizacji, współdziałania i autoprezentacji. Jaka jest treść dokumentu? Co znajduje się w skrzyni strzeżonej przez przekupne Psotne Skrzaty? Gdzie jest ukryty kamień niezgody i jakie jest jego znaczenie….tego dowiedzą się śmiałkowie, którzy odważą się pomóc mieszkańcom Krainy Rumianku.
Czas trwania około 2 godziny.
Wiek uczestników: od 7 lat
Cena 39zł/os
Dla grup od 60 os
Dwanaście ławeczek – każda symbolizuje inny miesiąc. Zachęcają do spaceru; na każdej można przysiąść, odpocząć, popodziwiać piękne widoki, porozmawiać z mieszkańcami, zrobić sobie fotografię na wyjątkowym tle. Przy każdej ławeczce – skrytka zamknięta na kłódkę – jedynie pierwsza jest otwarta i można w niej znaleźć podpowiedź gdzie odnaleźć kluczyk do kolejnej kłódki. Gdy odnalezione zostaną wszystkie klucze i otworzone wszystkie kłódki, zostanie do odszukania skarb z nagrodą. Grę można przebyć pieszo, albo wozem drabiniastym co jest dodatkową atrakcją. Gra zarówno dla dzieci jak i dorosłych.
Czas trwania około 2 godziny.
Wiek uczestników: od 6 lat
Czas trwania od 1,5 do 2h
Cena: 39zł/os
Dla grup od 7 os
Nie każdemu uda się trafić do Krainy Baśni, ale w Krainie Rumianku – wszystko jest możliwe – nawet spotkanie z Wróżkami czy grożnym Wilkiem. Cztery grupy podróżników odwiedzą kolejno cztery baśnie, a będzie to podróż pełna przygód i niespodzianek.
Czy uda nam się pomóc Czerwonemu Kapturkowi i Kopciuszkowi ? Obudzić Śpiącą Królewnę ? Umknąć ze szponów Baby Jagi? Pomogą nam w tym baśniowe postacie pod których opieką powędrujemy pośród ogrodów i altanek- na spotkanie przygód w tej niezwykłej Krainie.
Czas trwania około 2 godziny.
Wiek uczestników: od 3-7lat
Cena 39zł/os
Dla grup od 35os
Jest IV wiek naszej ery. Z Akwilei w Cesarstwie rzymskim, wyruszają karawany kupieckie ze skrzyniami pełnymi cennych towarów. Zanim jednak dotrą nad Bałtyk by wymienić je na bursztyn, przemierzą drogę pełną przygód i niebezpieczeństw. Czy obronią się przed wodzem Hunów – Oktarem? Czy amulety ze świątyni Hermesa pomogą im rozwiązać zagadki czarodziejki Fiony? Czy odnajdą skarb żebraczki Anastazji? Która karawana okupi się towarem, a która dotrze nad Bałtyk z pełnymi skrzyniami? Wygrają kupcy, którzy dzięki dzielności, zręczności i przemyślności w negocjacjach, uratują najwięcej swych towarów i w zamian – utargują najwięcej bursztynu. Zaś wszyscy uczestnicy gry - dowiedzą się czy bursztyn to kamień, kruszec czy żywica i dlaczego był tak ceniony przez mieszkańców wybrzeży Morza Śródziemnego. Poznają starożytne nazwy krain i miast przez które przebiegał SZLAK BURSZTYNOWY i spróbują go odtworzyć na współczesnej mapie Europy. Porównają także środki lokomocji i czas potrzebny na jego przebycie w IV w. naszej ery i dziś. Ocenią towary przywiezione przez Rzymian i te, które oferują mieszkańcy wybrzeża Bałtyku, oraz doświadczą trudności i niespodzianek związanych z handlem wymiennym. Ta niezwykła podróż w czasie to wspaniała zabawa zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych.
Czas trwania około 2 godziny.
Wiek uczestników: od 7 lat
Czas trwania: około 2h
Cena 39zł/os
Dla grup od 60 os